Naše výuka

Ideální výukové prostředí je natolik pohlcující, že se hranice mezi učením a okolním světem stírá do té míry, že ji studenti překračují, aniž by o tom věděli. Je to prostředí, ve kterém si studenti sami formulují souvislosti mezi tím, co studují, a tím, co pozorují v okolním světě.

Kalendář školního roku

INFORMAČNÍ SETKÁNÍ

PŘESTUP NA SECONDARY SCHOOL

středa 4. prosince 2024 v 15:30 hod na adrese PED Academy School, Menclova 2, Praha 8, termín je nutné rezervovat v části Jak se přihlásit

po vyplnění předběžné registrace v sekci Jak se přihlásit obdržíte veškeré  informace, týkající se přestupu a přestupových zkoušek

Školní vzdělávací program CESTA

Když jste v prostředí, které podporuje chyby, když vám škola dává v rozvrhu prostor pro zkoumání témat, která vás fascinují, tehdy jste skutečně schopni být zapálení, kreativní, spolupracovat, zdravě riskovat, oslavovat úspěchy druhých a učit se ze svých neúspěchů. PED Academy podporuje lásku k učení tím, že každému studentovi poskytuje příležitost vytyčit si vlastní cestu studiem.
Na Secondary School se učí i praxí. Prostřednictvím „badatelského“ programu studenti objevují a osvojují si základní dovednosti v akademických disciplínách, zároveň se učí vyrovnávat se s neznámem, hledat nová řešení. Stávají se autory, umělci, vynálezci, badateli, sportovci i manažery. Využíváme tak vnitřní motivaci jako hnací sílu pro dosažení vynikajících studijních výsledků. Učení je autentické, komplexní a intelektuálně náročné. Rozvíjí kreativní, přemýšlivé a samostatné osobnosti, které jsou připraveny řešit problémy.

Vzdělávání v PED Secondary School stojí na propojení školního programu CESTA a programu PED Junior.

Secondary School je druhý stupeň české základní školy s významnou výukou angličtiny a s navazující vzdělávací koncepcí „PED Junior“. Díky tomuto propojení studenti nejenže dosahují nadstandardních akademických výsledků, postupně se stávají vícejazyční a navíc rozvíjejí svůj osobnostní potenciál. Studium v Secondary School připravuje studenty pro úspěšné studium i na PED Gymnáziu.

PED Junior, vzdělávací oblasti

Program intelektuálního rozvoje
Cestu k jazykům
Cesta k rozvoji potenciálu
Cesta jedinečnosti

Program intelektuálního rozvoje

KRÁLOVSKÁ ROZCVIČKA

Ráno začíná duševní rozcvičkou. Využíváme při ní královskou hru – šachy.  Šachy učí studenty stanovit si cíl a hledat k němu vhodnou cestu, analyzovat situace, určit strategii, vizualizovat si sled událostí. Šachista potřebuje trpělivost, vytrvalost, ale i empatii, protože musí nahlížet situaci z pohledu druhého. A to jsou všechno užitečné dovednosti nejen v šachu, ale i v učení – a především v životě!
Řídíme se psychologickými studiemi dokazujícími, že šachy dokážou zvýšit IQ jako celek, zlepšit matematické a paměťové schopnosti, logické myšlení a přesné a rychlé rozhodování, a to i pod časovým tlakem. Ne nadarmo jsou šachy součástí školního kurikula ve víc než 30 zemích, například v USA, Kanadě, Německu. 

Cesta k jazykům

ROZČES

"Ten, kdo nemiluje knihu, nemiluje moudrost. Ten, kdo nemiluje moudrost, stává se hlupákem." 
Jan Amos Komenský

Předmět ROZČES rozvíjí znalosti mateřského jazyka v oblastech mluvy, komunikace, čtení a psaní. Čím více student čte a píše, tím více se učí. Čím více se naučí, tím více toho pochopí. Čím víc student ví, tím je vzdělanější.


ČTENÍ je silná, naplňující a obohacující činnost. Kniha je nejen přítel, ale také učitel. Čtení podporuje logické myšlení, schopnost řešení problémů, koncentraci. Čtení vyžaduje, aby člověk přemýšlel a zpracovával informace. Čím více bude student číst, tím hlouběji čtenému porozumí. Naučí se tvořit si vlastní názory. Čtení s porozuměním je schopnost nejen text přečíst, ale pochopit ho a získat z něj informace. A schopnost porozumět textu, umět v něm vyhledat informace, zpracovat je, podívat se na ně kriticky, zhodnotit je, porovnat a využít, je zásadní dovednost, která je pro studenty ke studiu nezbytná. Čtením student obohacuje také svoji slovní zásobu, zlepšuje si pravopis a snáze se učí psát.

ANGLICKÝ JAZYK

"Jiný jazyk je jiná vize života."
Federico Fellini

Zvládnutí alespoň jednoho cizího jazyka na úrovni blížící se rodilému mluvčímu považujeme v dnešní době za samozřejmost.

Aby mohl člověk používat jazyk, potřebuje mít slovní zásobu a znát určitý soubor pravidel. Pro studenty, kteří ovládají více jazyků, je přirozené si s touž věcí, jevem, smyslovým zážitkem spojit dva či víc výrazů vyjadřujících totéž, nebo používat v každém jazyce odlišná pravidla. To přispívá k rozvoji intelektu, protože inteligence není nic jiného než to, jak obratný je náš mozek.  
Bilingvní studenti mají vytříbenější schopnost kritického myšlení, kreativitu, dovednost při řešení problémů a schopnost zvládat více úkolů najednou než jejich jednojazyční vrstevníci. 
Vzdělávací plány pro anglický jazyk na Secondary School počítají s dosažením znalosti C1 (Advance), případně B2 (FCE) v devátém ročníku. Tato znalost studentům umožní v případě jejich zájmu studium v zahraničí.

Cesta k rozvoji potenciálu

JAK SE UČIT

Studenti na začátku studia absolvují kurz, jak se učit. Jak na učení. Součástí kurzu budou naše principy – vynikající chování našich studentů. Reprezentace školy. Respekt ke značce.

ROZOS

Sociální a emoční pohoda studentů je stejně důležitá jako jejich růst akademický.

Ve škole neklademe důraz jen na výuku. Věnujeme se také budování společenských dovedností, znalostí a hodnot našich studentů. Tedy ROZvoji osobnosti, ten zahrnuje pět oblastí: sebeuvědomění, sebeřízení, zodpovědné rozhodování, schopnost navazovat mezilidské vztahy a sociální uvědomění. Studenti se učí poznávat a rozvíjet mezilidské vztahy, vztahy se sebou samými, se svými vrstevníky, rodiči, učiteli a se světem kolem nich.  Učí se prohlubovat empatii, používat správné komunikační techniky a strategie. Vytvářejí si mravní normy pro různé sociální situace. Učí se, jak si uspořádat čas a mít kontrolu nad svou prací a studiem. Učí se úkoly neodkládat a nehromadit je na další den. Odpovědnost a disciplinovanost studentům pomáhá v jejich akademickém i osobním rozvoji. Studenti trénují seberegulaci, tedy schopnost řídit své chování a emoce v souladu s požadavky určitých situací. Podporujeme studenty v jejich úsilí dosáhnout cíle, učíme je nevzdávat se a překonávat překážky. Další významné charakteristiky, které studentům pomohou v jejich cestě životem, jsou tolerance, snášenlivost a trpělivost. I ty proto trénujeme. Respekt, laskavost a ohleduplnost jsou také základem moderní etikety. Studenti se učí pravidla slušné konverzace, zdvořilostních gest, ale také stolování a vhodného odívání odpovídajícího situaci, prostředí či příležitosti. Osvojení pravidel etikety studentům prospěje i v pozdějším profesním životě.

PŘÍPRAVA NA SKUTEČNÝ ŽIVOT

"Ten, kdo nikdy neudělal chybu, se nikdy nesnažil o něco nového."
Albert Einstein

Schopnost orientovat se v oblasti financí, práce a podnikání považujeme za nezbytnou součást přípravy na dnešní svět. Proto naši studenti v průběhu celých čtyř let diskutují, vyhledávají informace, simulují různá prostředí a situace a provádějí další činnosti zaměřené na získání finanční gramotnosti, na pracovní připravenost a podnikání.

Cesta jedinečnosti

Náš vzdělávací systém Cesta jedinečnosti je zaměřený na rozvoj potenciálu každého našeho studenta.  Je „vzděláváním zaměřeným na studenty“.
 

Hodnocení

V PED Academy Secondary School neuslyšíte větu:
„Učil jsem je to, ale oni se to prostě nenaučili!“ 

Dnešní studenti musí být schopny kriticky myslet, analyzovat a vyvozovat závěry. Už jim nestačí pouhé memorování znalostí. Nové vzdělávací cíle s sebou ale přinášejí i nutnost uvažovat jinak i o hodnocení studentů, o jeho účelu i obsahu.  

© 2022 PED Academy

PED Academy School Stodůlky, základní škola, s.r.o.
Siemensova 2717/4, 155 00 Praha 5 - Stodůlky
IČO: 212 34 221

PED Academy School Stodůlky, základní škola, s.r.o.
Siemensova 2717/4, 155 00 Praha 5 - Stodůlky
telefon:  725 947 074
email: school@pedacademy.cz