„Jsem hloupý a na školu se nedostanu.“ Co dělat, dítě nepřijali na jeho vysněnou školu?

„Jsem hloupý a na školu se nedostanu.“ Co dělat, dítě nepřijali na jeho vysněnou školu?

Je naprosto normální, když se dítě cítí zklamané, smutné nebo dokonce naštvané. Dejte mu čas na zpracování těchto emocí a dejte mu vědět, že je v pořádku být smutný. Co všechno se může nastat? 

Organizace času druháků a starších dětí - jak se ji naučit a dobře ji zvládat?

Organizace času druháků a starších dětí - jak se ji naučit a dobře ji zvládat?

Ve vyšších ročnících základní školy přibývá domácích úkolů a mimoškolních aktivit. Je důležité, aby se děti naučily stanovovat si cíle a priority, organizovat si čas a myslet flexibilně. Jak jim v tom mohou pomoci rodiče? Přinášíme několik tipů. 

Předškoláci a prvňáčci – jak jim pomoci správně vnímat a organizovat si čas?

Předškoláci a prvňáčci – jak jim pomoci správně vnímat a organizovat si čas?

Už i předškoláci mohou získat základy time managementu! Ukážeme vám, jak dětem pomoci s plánováním a předvídáním pomocí jednoduchých metod. Díky obrázkovým rozvrhům, pozorováním přírody a hravým úkolům se naučí orientovat v čase a zvládat své povinnosti s větší lehkostí.

Dostatek spánku, hraní her a pravidelný režim pomůžou dětem rozvinout jejich pozornost

Dostatek spánku, hraní her a pravidelný režim pomůžou dětem rozvinout jejich pozornost

Schopnost udržet pozornost je pro děti nesmírně důležité a náročné zároveň. Je to dovednost klíčová pro úspěch ve škole i v životě.

Neexistuje špatná otázka! Zvídavost je pro rozvoj dětí klíčová, jak ji podpořit?

Neexistuje špatná otázka! Zvídavost je pro rozvoj dětí klíčová, jak ji podpořit?

Zvídavost je hnací silou učení a poznávání. U dětí je tato vlastnost přirozená a je důležité ji podporovat a rozvíjet. Jak to dělat přirozeně a nápaditě? Podívejte se na naše tipy, jak můžete dětem pomoci objevovat svět s nadšením.

Proč vzdělávání není učení se faktů?

Proč vzdělávání není učení se faktů?

V dnešním světě je důležitější umět přemýšlet, spolupracovat a přizpůsobit se změnám. Co by měla škola dětem opravdu předat, aby byly připravené na život – a nejen na testy?